تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 - 15:30
کد خبر : 171953

آشنایی با تکنولوژی روز؛ مزایای نمایشگاه صنعت ساختمان زنجان

آشنایی با تکنولوژی روز؛ مزایای نمایشگاه صنعت ساختمان زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: آشنایی با تکنولوژی روز و کاهش قیمت تمام ‌شده مصالح مزایای نمایشگاه صنعت ساختمان است. مسعود بیات‌منش شامگاه دیروز (۲۳ آذرماه) در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان و صنایع گرمایشی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان، اظهار کرد: این نمایشگاه بعد از دو سال وقفه به

آشنایی با تکنولوژی روز؛ مزایای نمایشگاه صنعت ساختمان زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: آشنایی با تکنولوژی روز و کاهش قیمت تمام ‌شده مصالح مزایای نمایشگاه صنعت ساختمان است.

مسعود بیات‌منش شامگاه دیروز (۲۳ آذرماه) در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان و صنایع گرمایشی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان، اظهار کرد: این نمایشگاه بعد از دو سال وقفه به علت شرایط ویروس کرونا در حوزه صنعت ساختمان برگزار می‌شود و تعداد شرکت‌کنندگان در آن قابل تحسین است.

وی تأمین مصالح ساختمانی را یکی از دغدغه‌های مهم مجریان، کارفرمایان و پیمانکاران صنعت ساختمان برشمرد و گفت: اهمیت این موضوع در پروژه‌های تولید انبوه مسکن دوچندان می‌شود. همچنین باید استاندارد مصالح برای ارتقای کیفیت ساخت و ساز نیز مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به سیاست‌های کلان در دولت جدید با عنوان جهش تولید مسکن با احداث یک میلیون واحد مسکونی طی یک سال در کشور، افزود: به طور قطع برپایی این نمایشگاه‌ها در راستای تأمین مصالح این تعداد واحد مسکونی می‌تواند نقش به سزایی داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه در ساخت و ساز مسکن فاکتور مصالحی مثل میلگرد، بتن و سیمان مطرح است، عنوان کرد: ظرفیت‌های تولید ساخت مسکن در کشور بالا رفته و در احداث یک ساختمان بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ قلم جنس و مصالح به کار گرفته می‌شود.

وی آشنایی با توان شرکت‌های سازنده و تولیدکننده مصالح صنعت ساختمان را از مزایای برگزاری این نمایشگاه دانست و افزود: برگزاری این نمایشگاه با پروژه‌های تولید مسکن دولت مقارن است و قطعاً تاثیر خوبی در افزایش کیفیت ساخت و سازها خواهد گذاشت.

بیات‌منش با بیان اینکه در زنجان مدیریت واحدی برای تولید مسکن وجود دارد، یادآور شد: با مشاهده این موضوع تولیدکنندگان انگیزه حضور دوباره در این استان پیدا کنند و ما این نمایشگاه را یک شروع فرض می‌کنیم و باید برگزاری این نمایشگاه تداوم داشته باشد تا بتوانیم شاهد ارتقای کیفیت ساخت و ساز مسکن و شناسایی محصولات متنوع باشیم.

وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه باعث ایجاد رقابت شده و با توجه به شناختی که مشتریان از انواع محصولات و شیوه‌های مختلف تولید آن پیدا کرده‌اند، در انتخاب آن‌ها اثرگذار خواهد بود. همچنین این نمایشگاه می‌تواند تاثیر به سزایی در قیمت تمام‌ شده ساختمان‌ها و واحدهای مسکونی داشته و آن را کاهش دهد و استفاده از تکنولوژی‌های روز و توجه به تنوع و کیفیت نیز مد نظر قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه در طراحی‌ها دو عامل کنترلی وجود دارد، گفت: ضوابط و آئین‌نامه مقررات ملی ساختمان عامل کنترل‌کننده در اجرای ساختمان‌ها است که عدول از آن ضوابط پذیرفتنی نیست. همچنین کنترل‌های کیفی که توسط آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود و مباحث حقوقی که پشتیبانی می‌شود بحث ساخت و ساز را مورد توجه قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه با توسعه فناوری‌ها و مباحث دانش‌بنیان قطعاً تغییر مهمی در حوزه ساختمان اتفاق خواهد افتاد، خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از غرفه‌های مختلف داشتم از تکنولوژی روز استفاده شده و هزینه‌ها کنترل می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها