ارایه خدمات مراکز مشاوره تا اطلاع ثانوی به شکل تلفنی/ راهاندازی سامانه «خودارزیابی روانشناختی»
مدیر کل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه تا اطلاع ثانوی خدمات مراکز مشاوره همچنان به شکل تلفنی در اختیار افراد قرار میگیرد، از راهاندازی سامانه «خودارزیابی روانشناختی» خبر داد. بهزاد وحیدنیا در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه بعد از شیوع کروناویروس نحوه فعالیت مراکز مشاوره طی بخشنامهای با
مدیر کل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه تا اطلاع ثانوی خدمات مراکز مشاوره همچنان به شکل تلفنی در اختیار افراد قرار میگیرد، از راهاندازی سامانه «خودارزیابی روانشناختی» خبر داد.
بهزاد وحیدنیا در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه بعد از شیوع کروناویروس نحوه فعالیت مراکز مشاوره طی بخشنامهای با عنوان «نحوه ارائه خدمات روانشناسی در شرایط بحران» طراحی و به همه استانها ابلاغ شد، گفت: این شیوه نامه نحوه عملکرد مراکز مشاوره حضوری که قصد دارند به شکل تلفنی و موقت با محوریت بحران اقدام به ارائه خدمات کنند را مشخص کرده است.
وی با اشاره به اینکه بخشنامه مذکور در عین حال ساز و کار و جزییات نحوه فعالیت این مراکز را در شرایط بحران تعیین کرده است، اظهار کرد: در بخش دیگری از اقدامات سازمان بهزیستی فعالیت سامانه «خودارزیابی روانشناختی» هم پیش بینی شده است.
به گفته مدیر کل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور این سامانه میتواند به عنوان محور اول در بحث غربالگری روانشناختی کمک کند تا افراد بتوانند سطح استرس و اضطرابشان را بسنجند.
وحیدنیا با بیان اینکه این افراد در صورت نیاز به خدمات تکمیلی، میتوانند از چرخه خدمات روانشناختی تلفنی نیز بهرهمند شوند، تصریح کرد: در خصوص ارائه سایر خدمات هم تلاش شده است تا با شرایط حال حاضر کشور هماهنگی لازم را داشته باشیم.
وی در خصوص تصمیم بهزیستی برای نحوه ادامه فعالیت مراکز روانشناختی و مشاوره نیز گفت: به نظر میرسد با توجه به وضعیت کنونی همراهی بیشتری برای تعطیلی مراکز مشاوره و عدم مراجعه حضوری افراد نیاز است. بنابراین تا اطلاع ثانوی این خدمات همچنان به شکل تلفنی در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.
منبع:ایسنا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰