اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تعیین و اخذ خسارت و حمل بار اضافه وسایل نقلیه باری در شهر تهران موافقت کردند. به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران، لوایح تعیین و اخذ خسارت و حمل بار اضافه وسایل نقلیه باری در شهر تهران و برگزاری مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تعیین و اخذ خسارت و حمل بار اضافه وسایل نقلیه باری در شهر تهران موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران، لوایح تعیین و اخذ خسارت و حمل بار اضافه وسایل نقلیه باری در شهر تهران و برگزاری مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در دستور کار قرار گرفتند. در آغاز، لایحه شهردار تهران در خصوص تعیین و اخذ خسارت و حمل بار اضافه وسایل نقلیه باری در شهر تهران ، مورد بررسی قرار گرفت.

در همین راستا، محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل به ارائه گزارش کمیسیون خود در خصوص این لایحه پرداخت و گفت: این متن با استفاده از تجربه سایر کلانشهرها برای پیشگیری و کاهش خسارت نامشهود ناشی از حمل بار وسایل نقلیه سنگین بر پل ها و ابنیه به میزان ۱۰۰۰ میلیارد تومان صورت گرفته است.

وی افزود: در جداول بر حسب وزن خودرو و اضافه‎بار میزان مبلغی به‎عنوان خسارت وارده به پل‎ها و معابر تعیین شده است.

در ادامه گزارش کمیسیون به رای گذاشته شد و با ۱۸ رای موافق به تصویب رسید.

برگزاری مجمع عمومی شرکت واحد

بر اساس این گزارش،  مجمع عمومی جلسه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در صحن شورا برگزار شد و محمد علیخانی به توضیح لایحه پرداخت و گفت: طبق تصمیماتی که در جلسات داخلی کمیسیون حمل و نقل گرفته شده است،  به منظور افزایش سرمایه از مبلغ هشت هزار و سی میلیارد ریال به مبلغ سی‎و‎چهار هزار و صد و سی و هشت میلیارد ریال از محل کمک‎های عمرانی شهرداری تهران و مبلغ ۲۵ هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‎ها (صرفا طبقه زمین) جمع افزایش سرمایه ۲۷ هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال موافقت گردید.

نهایتا گزارش کمیسیون عمران در خصوص افزایش سرمایه شرکت اتوبوسرانی به رای گذاشته شد و با ۱۸ رای موافق به تصویب رسید.

اجرای پروژه های پیوند پهنه های بزرگراه امام علی ( ع) و پل باغ آیت‎ الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه یک فوریت لایحه مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات احداث پروژه‎های (پیوند و پهنه‎های مجاور بزرگراه امام علی (ع)، خیالستان زندگی) واقع در منطقه ۸ و پل باغ آیت‎الله هاشمی رفسنجانی واقع در منطقه ۲ بررسی شد.

در همین راستا صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص فوریت این لایحه گفت: همه پروژه‎های عمرانی شهرداری به پایان رسیده‎اند و فقط پروژه بزرگراه شهید بروجردی باقی مانده است. اما چند پروژه جدید هم تعریف شده‎اند که شامل برطرف کردن زخم‎های بزرگراه‎ها به محلات است. برای نمونه بزرگراه امام علی محله سبلان را به دو بخش تقسیم کرده است و پروژه این بخش، ایجاد سطوحی پل مانند(پل باغ) برای ارتباط دو بخش محله است.

وی افزود: برای این کار مناقصه صورت گرفته است و هزینه آن مبلغی بیش از اختیارات شهردار است و لذا به مصوبه نیاز است.

مسجد جامعی نیز در این خصوص گفت: بزرگراه امام علی در بسیاری نقاط این آسیب را وارد کرده است. باید برای پروژه‎ها مطالعات اجتماعی صورت بگیرد و ما باید کسانی که زیان می‌بینند را هم در نظر بگیریم.

علی اعطا دیگر عضو شورای شهر تهران نیز گفت: طرح این پروژه مدت‎ها ارائه شده است و معطل اجرا مانده است. سخنان آقای مسجد جامعی درست است اما مسئله ما از این سخنان عبور کرده است و این طرح مدت‎هاست که ارائه شده است.

نهایتا یک فوریت این لایحه به رای گذاشته شد و با ۱۴ موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

خروج از نسخه موبایل