اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تعیین و اخذ خسارت و حمل بار اضافه وسایل نقلیه باری در شهر تهران موافقت کردند.
به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران، لوایح تعیین و اخذ خسارت و حمل بار اضافه وسایل نقلیه باری در شهر تهران و برگزاری مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در دستور کار قرار گرفتند. در آغاز، لایحه شهردار تهران در خصوص تعیین و اخذ خسارت و حمل بار اضافه وسایل نقلیه باری در شهر تهران ، مورد بررسی قرار گرفت.
در همین راستا، محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل به ارائه گزارش کمیسیون خود در خصوص این لایحه پرداخت و گفت: این متن با استفاده از تجربه سایر کلانشهرها برای پیشگیری و کاهش خسارت نامشهود ناشی از حمل بار وسایل نقلیه سنگین بر پل ها و ابنیه به میزان ۱۰۰۰ میلیارد تومان صورت گرفته است.
وی افزود: در جداول بر حسب وزن خودرو و اضافهبار میزان مبلغی بهعنوان خسارت وارده به پلها و معابر تعیین شده است.
در ادامه گزارش کمیسیون به رای گذاشته شد و با ۱۸ رای موافق به تصویب رسید.
برگزاری مجمع عمومی شرکت واحد
بر اساس این گزارش، مجمع عمومی جلسه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در صحن شورا برگزار شد و محمد علیخانی به توضیح لایحه پرداخت و گفت: طبق تصمیماتی که در جلسات داخلی کمیسیون حمل و نقل گرفته شده است، به منظور افزایش سرمایه از مبلغ هشت هزار و سی میلیارد ریال به مبلغ سیوچهار هزار و صد و سی و هشت میلیارد ریال از محل کمکهای عمرانی شهرداری تهران و مبلغ ۲۵ هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی داراییها (صرفا طبقه زمین) جمع افزایش سرمایه ۲۷ هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال موافقت گردید.
نهایتا گزارش کمیسیون عمران در خصوص افزایش سرمایه شرکت اتوبوسرانی به رای گذاشته شد و با ۱۸ رای موافق به تصویب رسید.
اجرای پروژه های پیوند پهنه های بزرگراه امام علی ( ع) و پل باغ آیت الله هاشمی رفسنجانی
به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه یک فوریت لایحه مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات احداث پروژههای (پیوند و پهنههای مجاور بزرگراه امام علی (ع)، خیالستان زندگی) واقع در منطقه ۸ و پل باغ آیتالله هاشمی رفسنجانی واقع در منطقه ۲ بررسی شد.
در همین راستا صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص فوریت این لایحه گفت: همه پروژههای عمرانی شهرداری به پایان رسیدهاند و فقط پروژه بزرگراه شهید بروجردی باقی مانده است. اما چند پروژه جدید هم تعریف شدهاند که شامل برطرف کردن زخمهای بزرگراهها به محلات است. برای نمونه بزرگراه امام علی محله سبلان را به دو بخش تقسیم کرده است و پروژه این بخش، ایجاد سطوحی پل مانند(پل باغ) برای ارتباط دو بخش محله است.
وی افزود: برای این کار مناقصه صورت گرفته است و هزینه آن مبلغی بیش از اختیارات شهردار است و لذا به مصوبه نیاز است.
مسجد جامعی نیز در این خصوص گفت: بزرگراه امام علی در بسیاری نقاط این آسیب را وارد کرده است. باید برای پروژهها مطالعات اجتماعی صورت بگیرد و ما باید کسانی که زیان میبینند را هم در نظر بگیریم.
علی اعطا دیگر عضو شورای شهر تهران نیز گفت: طرح این پروژه مدتها ارائه شده است و معطل اجرا مانده است. سخنان آقای مسجد جامعی درست است اما مسئله ما از این سخنان عبور کرده است و این طرح مدتهاست که ارائه شده است.
نهایتا یک فوریت این لایحه به رای گذاشته شد و با ۱۴ موافق به تصویب رسید.
انتهای پیام
منبع:ایسنا