تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 19:15
کد خبر : 209100

سامسونگ از SSD 990 EVO Plus رونمایی کرد که ۵۰ درصد سریعتر از ۹۹۰ EVO معمولی است.

سامسونگ از SSD 990 EVO Plus رونمایی کرد که ۵۰ درصد سریعتر از ۹۹۰ EVO معمولی است.

در ابتدای سال ۲۰۲۴، سامسونگ از SSD 990 EVO رونمایی کرد، اکنون نسخه پلاس آن را عرضه می کند که بسیار سریعتر است و گزینه ای با ظرفیت بالاتر برای کسانی که به بیش از ۲ ترابایت نیاز دارند ارائه می دهد. SSD سامسونگ ۹۹۰ EVO Plus از رابط های PCIe 4.0 x4 و ۵.۰

Samsung unveils 990 EVO Plus SSD, which is 50% faster than the regular 990 EVO

در ابتدای سال ۲۰۲۴، سامسونگ از SSD 990 EVO رونمایی کرد، اکنون نسخه پلاس آن را عرضه می کند که بسیار سریعتر است و گزینه ای با ظرفیت بالاتر برای کسانی که به بیش از ۲ ترابایت نیاز دارند ارائه می دهد.

SSD سامسونگ ۹۹۰ EVO Plus از رابط های PCIe 4.0 x4 و ۵.۰ x2 پشتیبانی می کند. این دستگاه بر روی یک کنترلر ۵ نانومتری، آخرین فناوری NAND (از تراشه های TLC استفاده می کند) و یک محافظ حرارتی با پوشش نیکل ساخته شده است. سامسونگ ادعا می کند که این SSD 73 درصد نسبت به نسل قبلی خود کارآمدتر است.

اما بیایید سرعت صحبت کنیم – مدل برتر ۴ ترابایتی عملیات دسترسی تصادفی پیشرو در صنعت، ورودی ۱۰۵۰ هزار IOPS و ۱۴۰۰ هزار خروجی IOPS را ارائه می دهد. دسترسی متوالی می تواند به ۷۲۵۰ مگابایت بر ثانیه خواندن و ۶۳۰۰ مگابایت بر ثانیه نوشتن برسد. برای مقایسه، وانیلی ۹۹۰ EVO ورودی ۷۰۰K IOPS و خروجی ۸۰۰K IOPS را انجام می دهد، سرعت های متوالی خواندن ۵۰۰۰ مگابایت بر ثانیه و نوشتن ۴۲۰۰ مگابایت بر ثانیه است. به عبارت دیگر، EVO Plus 50٪ سریعتر از EVO معمولی است.

سامسونگ از SSD 990 EVO Plus رونمایی کرد که ۵۰ درصد سریعتر از ۹۹۰ EVO معمولی است.
توجه داشته باشید که EVO ها فاقد DRAM داخلی هستند (به جای آن از رم میزبان استفاده می کنند)، اما سامسونگ ادعا می کند که عملکرد EVO Plus “تقریباً رقیب” SSD های دارای DRAM است.

Samsung 990 EVO Plus برای بازی، مشاغل و کارهای خلاقانه بهینه شده است. در سه سایز ۱ ترابایت، ۲ ترابایت و ۴ ترابایت عرضه می شود. توجه داشته باشید که ظرفیت‌های پایین‌تر سرعت تصادفی و ترتیبی کمی پایین‌تر دارند، اما نه خیلی. حتی مدل پایه ۱ ترابایتی ۷۱۵۰ مگابایت بر ثانیه و ۶۳۰۰ مگابایت بر ثانیه خواندن/نوشتن متوالی و ۸۵۰K/1350K IOPS دسترسی تصادفی انجام می دهد.

منبع:گسمارنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها