تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آبان 1400 - 22:18
کد خبر : 81030

«پنج شاعر بزرگ ایران» در یک کتاب

«پنج شاعر بزرگ ایران» در یک کتاب

مجموعه «پنج شاعر بزرگ ایران»، برگزیده‌ای از مقالات دانشنامه زبان و ادب فارسی منتشر شد. به گزارش ایسنا، این کتاب که به کوشش مژگان گله‌داری، پژوهشگر گروه دانشنامه تحقیقات ادبی گردآوری شده، در ۸۴۳ صفحه با شمارگان ۷۰۰ نسخه و قیمت ۱۵۰هزار تومان توسط فرهنگستان زبان و ادب فارسی با همکاری انتشارات سخن منتشر شده است. در معرفی کتاب «پنج شاعر بزرگ ایران» توسط

«پنج شاعر بزرگ ایران» در یک کتاب

مجموعه «پنج شاعر بزرگ ایران»، برگزیده‌ای از مقالات دانشنامه زبان و ادب فارسی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب که به کوشش مژگان گله‌داری، پژوهشگر گروه دانشنامه تحقیقات ادبی گردآوری شده، در ۸۴۳ صفحه با شمارگان ۷۰۰ نسخه و قیمت ۱۵۰هزار تومان توسط فرهنگستان زبان و ادب فارسی با همکاری انتشارات سخن منتشر شده است.

در معرفی کتاب «پنج شاعر بزرگ ایران» توسط فرهنگستان زبان و ادب فارسی می‌خوانیم: گروه دانشنامه تحقیقات ادبی پس از به پایان رساندن تالیف دانشنامه زبان و ادب فارسی، به سرپرستی و مدیریت زنده‌یاد استاد اسماعیل سعادت، عضو پیوسته فقید فرهنگستان، در دو نسخه ۷ و ۱۲جلدی، در حال سامان دادن به مجموعه‌های تخصصی مندرج در دانشنامه است. از جمله این موضوعات است: انواع ادبیات و سبک‌های ادبی، ادبیات معاصر، ایران‌شناسان، ادبیات ایران پیش از اسلام، مداخل مربوط به حوزه بلاغت و فنون و آرایه‌های ادبی، دستور زبان فارسی، کتاب‌های تاریخی و تذکره‌های فارسی، زبان‌ها و گویش‌های ایرانی، اعلام قرآنی و دینی، نویسندگان و شاعران پارسی‌گوی، اهم کتاب‌های نظم و نثر فارسی، جای‌های تاریخی و افسانه‌ای، و فرهنگ‌ها.

مجموعه حاضر که با عنوان «پنج شاعر بزرگ ایران» منتشر شده، شامل مقالاتی است درباره زندگی و آثار پنج شاعر بزرگ ادب فارسی، فردوسی، سعدی، نظامی، مولوی و حافظ، که پیش‌تر در مجلدات دانشنامه زبان و ادب فارسی منتشر شده بود.

فهرست مقالات مندرج در این مجموعه عبارت است از: فردوسی، شاهنامه فردوسی، سعدی، بوستان سعدی، گلستان سعدی، مجالس سعدی، نظامی گنجوی، خمسه نظامی، خسرو و شیرین، جلال‌الدین بلخی، مثنوی معنوی، کلیات شمس، فیه‌مافیه، مکتوبات، مجالس سبعه، و حافظ. فهرست نام‌ها و کتاب‌ها و جای‌ها بخش پایانی این مجموعه را تشکیل می‌دهد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها