تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 - 20:17
کد خبر : 206498

عکاسی تبلیغاتی موثرترین شیوه بازاریابی است

عکاسی تبلیغاتی موثرترین شیوه بازاریابی است

  عکاسی تبلیغاتی از زمانی جایگاه ویژه‌ای در میان مردم پیدا کرد که فضای مجازی با زندگی تک تک مردم عجین شد. در زمانی زندگی می‌کنیم که تصور یک روز محروم شدن از گوشی و فضای مجازی در تفکرمان نمی‌گنجد. همه ما به نوعی برای تامین نیازهای زندگی خود به استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی و

 

عکاسی تبلیغاتی از زمانی جایگاه ویژه‌ای در میان مردم پیدا کرد که فضای مجازی با زندگی تک تک مردم عجین شد.
در زمانی زندگی می‌کنیم که تصور یک روز محروم شدن از گوشی و فضای مجازی در تفکرمان نمی‌گنجد.
همه ما به نوعی برای تامین نیازهای زندگی خود به استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی و شبکه های اجتماعی وابسته شده‌ایم.
قطعاً بیلبوردها، مجلات و تیزرهایی را دیده‌اید که نظرتان را بسیار به خود جلب کرده است و چند لحظه‌ای ذهن شما درگیر آن عکس و محصول شده است. باید بگوییم که عکاسی تبلیغاتی حرفه‌ای آن همه جذابیت به عکس بخشیده است. دنیای عکاسی تبلیغاتی بسیار جذاب است، زیرا بدون این که یک کلمه سخن بگوید با مخاطب صحبت می‌کند.
آتلیه عکاسی تبلیغاتی از روش های مختلفی برای عکاسی استفاده می‌کند تا بتواند بیشترین تاثیرگذاری را بر روی مخاطب داشته باشند. در این مقاله قصد داریم انواع روش‌های عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی و تفاوت آنها را به شما توضیح دهیم تا بدانید که درخواست شما از آتلیه عکاسی تبلیغاتی کدام مورد است. 

انواع روش‌های عکاسی تبلیغاتی

  1. عکاسی تبلیغاتی دکوراتیو

آتلیه عکاسی تبلیغاتی برای طراحی بروشور، کاتالوگ، پوستر و بیلبورد از این روش استفاده می‌کند و این نوع از عکاسی تبلیغاتی بسیار پرکاربرد است.
در این روش، از دکورها و دیگر اکسسوری‌های مرتبط استفاده می‌شود و عکاسی تبلیغاتی از غذا با این روش نتیجه پرباری به همراه خواهد داشت. البته لازم است بگوییم که عکاسی تبلیغاتی دکوراتیو را برای همه محصولات مثل فلزات در پتروشیمی نمی‌توان استفاده کرد.

  1. عکاسی تبلیغاتی زمینه سفید

اگر هدف شما از عکاسی تبلیغاتی محصولتان این است که در سریعترین زمان ممکن آماده شود و مقرون به صرفه‌ترین هزینه را داشته باشد، عکاسی تبلیغاتی زمینه سفید مناسب‌ترین سبک برای شما است. عکاسی تبلیغاتی زمینه سفید بسیار ساده‌تر از روش دکوراتیو است بیشتر برای قراردادن در وبسایت یا فروشگاهدهای اینترنتی مثل دیجی کالا مناسب است.

  1. عکاسی تبلیغاتی خلاقانه

همانطوری که از اسم این سبک عکاسی مشخص است، عکاس تبلیغاتی برای تهیه چنین عکس‌هایی باید ایده جذاب و خلاقانه داشته باشد.
این روش عکاسی با سبک های دیگر کاملاً متفاوت است و با فضاسازی رئال یا فضاسازی به شکل کاملاً متفاوت باعث جلب نظر مخاطب می‌شود.
در عکاسی تبلیغاتی خلاقانه اغلب از بزرگ نمایی یا اغراق هم استفاده می‌شود، به گونه ای که باعث درگیر کردن احساسات مخاطب می‌شود.

  1. عکاسی تبلیغاتی مدلینگ

امروزه برخی برندها از آتلیه عکاسی تبلیغاتی می‌خواهند که این سبک عکاسی را برایشان اجرا کند. چون که حضور یک انسان و مدل جذاب باعث می‌شود که جذابیت آن محصول چند برابر شده و باعث خیره شدن چشمان مخاطب می‌شود. کسب و کارهای حوزه زیورآلات، لوازم آرایشی، ساعت و انواع پوشاک برای اینکه در تبلیغات موفق شوند، باید از مدل برای معرفی و نشان دادن محصولات خود استفاده کنند.

  1. عکاسی تبلیغاتی مفهومی

در این روش از عکاسی تبلیغاتی پیام هشدار یا خطر به مخاطب منتقل می‌شود، به همین دلیل آتلیه عکاسی تبلیغاتی باید یک ایده مهم را پشت چنین عکاسی در نظر بگیرد. برای اینکه عکاسی تبلیغاتی در گرفتن چنین عکس‌هایی موفق شود، باید تسلط و تبحر کافی را داشته باشد و با گرفتن عکس‌های مفهومی مخاطب را حیرت زده کند.

به احتمال زیاد علاوه بر عکاسی تبلیغاتی، عنوان عکاسی صنعتی هم زیاد به گوشتان خورده باشد و بخواهید بدانید که عکاسی صنعتی چه تفاوتی با عکاسی تبلیغاتی دارد. از طرف دیگر با این توضیحات شاید دچار سردرگمی شوید که کدام روش عکاسی تبلیغاتی برای شما مناسب است و کدام آتلیه عکاسی تبلیغاتی می‌تواند شما رابه نتیجه دلخواهتان برساند. باید بگوییم که ایران مایند یکی از انواع آتلیه عکاسی تبلیغاتی حرفه‌ای در تهران است که بهترین روش را برای معرفی محصول شما انتخاب و حرفه‌ای ترین عکاسی تبلیغاتی را برای شما به ارمغان می آورد.

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی 

عکاسی صنعتی را می‌توان به عنوان سرشاخه‌ای در نظر گرفت که چندین بخش عکاسی از جمله عکاسی تبلیغاتی در زیر مجموعه آن قرار دارد.
از دیگر شاخه های عکاسی صنعتی می‌توان به عکاسی هوایی، عکاسی معماری و فضای داخلی، عکاسی ماشین، عکاسی غذا، عکاسی ورزشی و عکاسی خبری اشاره کرد.
بعضی افراد فکر می‌کنند که عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی تفاوتی باهم ندارند، اما برای درک راحت‌تر تفاوت این دو موضوع باید بگوییم که عکاسی تبلیغاتی از روش داستان سرایی برای تاثیرگذاری روی مخاطب بهره می‌گیرد. جنبه تبلیغاتی این نوع عکس‌ها بیشتر مشخص است و به محض دیدن دستاورد آتلیه عکاسی تبلیغاتی مخاطب داستانی به ذهنش می‌آید و آن عکس پیامی را به وی منتقل می‌کند.
اما در عکاسی صنعتی به جزئیات محصول پرداخته می‌شود و سعی براین است که تمام ویژگی‌های محصول در بالاترین کیفیت به مخاطب نمایش داده شود. 

برای اینکه عکاسی صنعتی بتواند کامل‌ترین جزئیات محصول را به مخاطب نشان دهد، به شکلی ساده و با یک پس زمینه تک رنگ و اغلب سفید گرفته می‌شوند. شاید به این موضوع فکر کنید که برای معرفی محصول من، عکاسی صنعتی نتیجه بهتری دارد یا عکاسی تبلیغاتی. باید بگوییم که هر کسب و کاری در زمان‌های مختلف به هر دوی این روش‌ها نیاز دارد. به عنوان مثال اگر شما عکاسی تبلیغاتی را برای برهه‌ای از کارتان انتخاب کرده‌اید، در برهه‌ای دیگر نیاز دارید که از عکاسی صنعتی استفاده کنید تا محصول خود را در بالاترین جزئیات و کیفیت به مخاطب نشان دهید. از طرف دیگر اگر یک محصول ارزشمندی دارید که مزایای رقابتی قابل توجهی دارد، باید بدانید که رقبایتان برای موفقیت در بازار هدف و افزایش فروش از عکاسی صنعتی در کنار عکاسی تبلیغاتی بهره مند می‌شوند. 

کلام آخر

اگر تمام تلاش خود را برای تولید محصول بکار گرفتید و زندگی و عمرتان را روی آن صرف کردید، اما ذره ای به فکر تبلیغات و معرفی محصول خود نبوده‌اید، گویی کل زندگی‌تان را باخته اید.
شما فقط یک قدم با پیروزی فاصله دارید. شما با کمک گرفتن از یک آتلیه عکاسی تبلیغاتی می‌توانید کسب و کارتان را متحول سازید.
ایران مایند با گروه حرفه‌ای، خلاق و استودیو مجهز در کنار شماست تا مسیر پیشرفت و موفقیت را برای شما هموار سازد. اگر می‌خواهید بدانید که عکاسی صنعتی برای کسب و کار شما مناسب است یا تبلیغاتی، کافی است با مشاوران آتلیه عکاسی تبلیغاتی ایران مایند تماس بگیرید.

https://iranmind.net/contact-us/ 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها