تاریخ انتشار : شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 20:34
کد خبر : 208758

پرستوی دریایی خزر در تالاب گندمان مشاهده شد

پرستوی دریایی خزر در تالاب گندمان مشاهده شد

به گزارش ایلنا، سعید یوسف‌پور اظهار داشت: ۳ فرد پرستوی دریایی خزر برای اولین بار در تالاب گندمان مشاهده شد که ثبت تعداد پرندگان در استان چهارمحال‌وبختیاری  را به ۳۰۰ گونه رساند و وضعیت استان از سطح استان‌های متوسط به گروه خوب از لحاظ تعداد پرندگان در کشور ارتقا یافت. وی افزود: پرستوی دریایی خزر با

پرستوی دریایی خزر در تالاب گندمان مشاهده شد

به گزارش ایلنا، سعید یوسف‌پور اظهار داشت: ۳ فرد پرستوی دریایی خزر برای اولین بار در تالاب گندمان مشاهده شد که ثبت تعداد پرندگان در استان چهارمحال‌وبختیاری  را به ۳۰۰ گونه رساند و وضعیت استان از سطح استان‌های متوسط به گروه خوب از لحاظ تعداد پرندگان در کشور ارتقا یافت.

وی افزود: پرستوی دریایی خزر با نام علمی Sterna caspia از خانوادۀ پرستو‌های دریایی و راستۀ سلیم شکلان است.

یوسف‌پور خاطرنشان کرد: مشاهدۀ این تعداد پرنده با توجه به مساحت یک درصدی استان از کل کشور نشان‌دهندۀ جایگاه مناسب استان در کریدور مهاجرتی پرندگان و همچنین وضعیت مطلوب زیستگاه‌های استان در پشتیبانی از گونه‌های مختلف پرندگان به ویژه پرندگان آبزی و کنار آبزی دارد.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اقدامات حفاظتی و احیای تالاب گندمان در یک دهه اخیر، شرایط را برای حضور پرندگان تالابی و مهاجر در این زیستگاه استان بیش‌ازپیش فراهم کرده است.

انتهای پیام/منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها