تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آذر 1400 - 18:50
کد خبر : 166166

توزیع بیش از ۱۸۴ هزار پرس غذای گرم بین سیل‌زدگان گلستانی

توزیع بیش از ۱۸۴ هزار پرس غذای گرم بین سیل‌زدگان گلستانی

ایسنا/گلستان مدیر موکب علی بن موسی الرضا(ع) استان گلستان گفت: بیش از ۱۸۴ هزار پرس غذای گرم در مناطق سیل زده استان گلستان توزیع شد. رضا جعفری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: حادثه سیلاب اخیر که بیشتر مناطق ترکمن صحرا و برداران عزیز اهل سنت استان را متاثر خود کرده است، صحنه های بی

توزیع بیش از 184 هزار پرس غذای گرم بین سیل‌زدگان گلستانی

ایسنا/گلستان مدیر موکب علی بن موسی الرضا(ع) استان گلستان گفت: بیش از ۱۸۴ هزار پرس غذای گرم در مناطق سیل زده استان گلستان توزیع شد.

رضا جعفری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: حادثه سیلاب اخیر که بیشتر مناطق ترکمن صحرا و برداران عزیز اهل سنت استان را متاثر خود کرده است، صحنه های بی بدیلی از ایثار و فداکاری و کمک به همنوعان را به وجود آورد که ریشه در باورهای اعتقادی و مذهبی مردم انقلابی این دیار دارد.

وی تصریح کرد: در همین راستا به منظور جمع آوری و توزیع کمک‌های مردمی به سیل زدگان در استان گلستان ستادی تحت نظر آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شد که موکب علی بن موسی الرضا(ع) استان گلستان با هماهنگی استانداری به کمک سایر نهادهای امدادرسان در مسجد جامع گلشن گرگان استقرار یافت.

جعفری افزود: خادمین اربعین سالار شهیدان در آغازین روزهای سال نو در پی حادثه تلخ سیل گلستان خود را شریک غم آسیب دیدگان دانسته و در یک فضای صمیمی در طول ۱۵ روز اقدام به پخت و توزیع بیش از ۱۸۴ هزار پرس غذای گرم کردند و نشان دادند که فرهنگ حسینی شیعه و سنی نمی شناسد.

مدیر موکب علی بن موسی الرضا(ع) استان گلستان خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات این موکب فعال کردن مرکز جمع آوری کمک های مردمی در میدان شهرداری گرگان، سازماندهی هشت اکیپ توزیع غذا با قایق و تراکتور در شهر آق قلا، هماهنگی با ۴۰ مسجد شهری و روستایی شهرستان گرگان در راستای  پخت غذا با مدیرت موکب، برپایی مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه واژگونی قایق امدادرسانی مردمی در امام زاده عبدالله (ع) گرگان، تفکیک و آماده سازی کمک های مردمی و ارسال اقلام اهدایی به مناطق سیل زده و ساماندهی شش اکیپ شستشو و نظافت به منظور امدادرسانی به مردم سیل زده و … می توان نام برد.

جعفری بیان کرد: در طول این مدت میزان هزینه کرد از محل کمک های اتاق بازرگانی، مردم و خیرین ۱۵ میلیارد ریال بوده است. ۱۴۴۵ نفر توسط این موکب در حادثه سیل بکارگیری شدند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها