تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 فروردین 1402 - 21:14
کد خبر : 208704

رسول دانیال زاده

رسول دانیال زاده

  رسول دانیال زاده، ( به انگلیسی : Rasoul DanialZadeh) (متولد ۴ اردیبهشت ۱۳۳۸تهران برابر با ۲۴ آوریل ۱۹۵۹) کارآفرین ، صنعتگر و بزرگترین تولیدکننده محصولات فولادی در بخش خصوصی ایران است.    کارآفرین و تولیدکننده بزرگ محصولات فولادی رئیس هیات مدیره، مدیرعامل و مالک مجتمع فولاد گیلان مالک شرکتهای نورد و لوله سمنان و

 

رسول دانیال زاده، ( به انگلیسی : Rasoul DanialZadeh) (متولد ۴ اردیبهشت ۱۳۳۸تهران برابر با ۲۴ آوریل ۱۹۵۹) کارآفرین ، صنعتگر و بزرگترین تولیدکننده محصولات فولادی در بخش خصوصی ایران است. 

 

D:\share\SITE\Pic\26.jpg

کارآفرین و تولیدکننده بزرگ محصولات فولادی

رئیس هیات مدیره، مدیرعامل و مالک مجتمع فولاد گیلان

مالک شرکتهای نورد و لوله سمنان و دانیال استیل

سهامدار عمده شرکت فولاد کاویان

متولد        سال ۱۳۳۸ – تهران

۱.زندگی شخصی

رسول دانیال زاده در ۴ اردیبهشت ۱۳۳۸ در تهران بدنیا آمد . ۱ خواهر و ۵ برادر دارد . وی از عنفوان جوانی همراه با درس و تحصیل در صنعت فولاد مشغول بکار میشود و با تلاش و پشتکار به یکی از بزرگترین کارآفرینان و صنعتگران  ایران تبدیل میشود . وی دارای سه فرزند با تحصیلات عالیه می باشد.

 

 

۲.زندگی حرفه ایی

هوش سرشار، استعداد خدادادی و پشتکار در زمینه کسب و کار و تجارت ، رسول دانیال زاده را از همان دوران نوجوانی از سایر اعضای خانواده و فامیل متمایز ساخت تا جائیکه  با علاقه وافری که به فعالیتهای تولیدی داشت در همان سنین جوانی ، کارگاهی صنعتی در زمینه ساخت پروفیل های ساختمانی در حوالی شهرستان آبعلی بنا کرده و با استخدام ۸۰ نفر پا به عرصه تولید محصولات فولادی میگذارد . پس از سالها تلاش و مطالعه نسبت به توسعه این کسب و کار اقدام نموده و کارخانجاتی معظم در زمینه تولید لوله و پروفیل و مقاطع گالوانیزه و همچنین تولید انواع ورقهای گالوانیزه و رنگی در سمنان تاسیس می نماید و به یکی از بزرگترین تولید کنندگان این صنعت تبدیل میشود . در سال ۱۳۸۲ با هدف تکمیل زنجیره تولیدات محصولات فولادی سنگ بنای مجتمع فولاد گیلان را میگذارد که بعنوان یک پروژه ملّی ، پس از فولاد مبارکه بزرگترین تولید کننده های ورقهای گرم و سرد فولادیست. در همین ایام سهام عمده شرکت فولاد کاویان را که دچار بحران بوده خریداری و با اصلاحات مدیریتی لازم ، این شرکت را به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ورق های فلزی در کشور تبدیل مینماید.

۳.شرکتهای تحت مدیریت

۳-۱- شرکت مجتمع فولاد گیلان

این شرکت در سال ۱۳۸۲ به عنوان بزرگترین تولید کننده نورد فولاد کشور در بخش خصوصی با مدیریت رسول دانیال زاده و دراندازه یک پروژه ملّی شروع به فعالیت کرد . در این مجتمع تولیدی استراتژی های متفاوتی به منظور ارتقا تجارت در کسب و کار صنعت فولاد در جهت کمک به مشتریان بکار گرفته شده است. ظرفیت تولیدی مجتمع فولاد گیلان به همت و مدیریت ایشان در حدود ۲.۵ میلیون تن در سال برای محصولات نورد گرم و در حدود ۵۰۰ هزار تن در سال برای محصولات نورد سرد به ثبت رسیده است. مجتمع فولاد گیلان در بعد نیروی انسانی از نظر کیفی کم نظیر است که با گستره وسیعی از تجارب و تخصص ها ایده های جدیدی را خلق می نمایند. فضا و حجم کاری و تمامی پروژه هایی که بر روی آن ها فعالیت می شود سبب ایجاد محیطی کاملا پویا  در جهت دستیابی به توسعه پایدار و ایجاد فرصت های شغلی چشم گیری شده است. در واقع می توان گفت ایشان با تاسیس این شرکت بسیاری از فرصت های شغلی را برای بخش عمده ای از متخصصین جویای کار در استان گیلان ایجاد کرده است. یکی دیگر از اهداف مهم رسول دانیال زاده کاهش میزان بیکاری ها و در واقع ایجاد فرصت های شغلی بیشتری برای این افراد بوده است. این صنعتگر کار آفرین با احداث این کارخانه معظم در شمال کشور باعث رشد وضعیت اقتصادی کشور خصوصا در استان گیلان شده است. محصولات تولیدی کارخانه فولاد گیلان در سطح کیفی بالا بسیاری از صنایع از جمله حوزه های شرکت های خودرو سازی، لوله سازی و صنایع ساختمانی را مورد هدف خود قرار داده است. 

رسول دانیال زاده  مصمم بوده تا تمام توان خود را به منظور ارتقا و پیشرفت در کیفیت به کار گیرد و فعالیت های شرکت را به طور مداوم بهبود ببخشد. تمامی تلاش این مجتمع تولیدی بر این است که از طریق مطالعه و تحقیق و توسعه بهترین های ممکن را به دست آورده و غیر ممکن ها را به ممکن تبدیل کند. رسول دانیال زاده بر این عقیده است که ما می توانیم امروزی بهتر از دیروز باشیم و قطعا فرداهایمان باید بهتر از روزهای قبل باشند. این اعتماد به نفس و روحیه سبب پیشرفت چشم گیر این کارخانه در زمینه تولید محصولات فولادی در سراسر کشور شد. به جرات می توان گفت که یکی از مهم ترین دلایل پیشرفت در تولید محصولات نورد کشور اعتقاد و اعتماد به توان نیروی متخصص ایرانی و نیز و جلب رضایت مشتریان و سایر کارخانه ها و سازمان هاییست که با مجتمع فولاد گیلان در تعامل بوده اند. 

۳-۲- شرکت نورد و لوله سمنان

گروه کارخانجات نورد و لوله سمنان در سال ۱۳۷۲ با هدف تولید انواع لوله و پروفیل تاسیس و در سالهای بعد ضمن گسترش و تاسیس کارخانجات دیگر توانایی تولید خود را در زمینه های کمی و کیفی و همچنین تنوع محصولات به اثبات رسانید. گروه کارخانجات نورد و لوله سمنان واقع در شهر صنعتی سمنان فعالیت خود را با تاسیس اولین کارخانه در سال ۱۳۷۲ و با ظرفیت ۵۶۰ هزار تن تولید انواع لوله و پروفیل از سایز ½ تا ۶ اینچ آغاز و در سال ۱۳۸۰ با توجه به نیاز شدید بازار به لوله های گالوانیزه کارخانه لوله گالوانیزه خود را با هدف ۱۶۰ هزار تن و تولید انواع لوله و پروفیل از سایز ۱/۴ تا ۸ اینچ و تولید انواع لوله گالوانیزه بهره برداری رسانید. تولید لوله های سایز بزرگ نیز گام دیگری در سرآمدی مجموعه بود که با راه اندازی کارخانه طرح و توسعه نورد و لوله سمنان محقق و توان تولید مجموعه را نیز ۳۰۰ هزار تن مازاد برگذشته افزایش و تولید لوله های تا سایز ۴۰ اینچ رادر سال ۱۳۸۲ در دستور کار خود قرارداد. راه اندازی خط لوله سازی کاملا پیشرفته و مطابق با استاندارد روز اروپا از سایز ۸ تا ۲۴ اینچ با ظرفیت ۳۰۰ هزارتن در سال، از آخرین دست آوردهای این گروه تا به امروز بوده است. 

۳-۳- شرکت دانیال استیل (کارخانه تولید ورق رنگی و گالوانیزه)

کارخانه دانیال استیل  اولین مجموعه تولید ورق گالوانیزه به شکل Continuous Hot Deep Galvanizing در ضخامتهای بالا با ظرفیت اسمی ۳۹۰ هزارتن در سال بوده و همچنین یکی از معدود کارخانه های تولید ورق رنگی با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزارتن در سال، در کشور می باشد.

مواد مصرفی خطوط تولیداین کارخانه شامل شمش های روی ، زاماک ، سرب ، قلع ، آنتیموان ، مواد شوینده قلیایی ، گاز آمونیاک ، رنگ و همچنین گاز طبیعی یا گاز مایع جهت سوخت کوره می باشد.

 

۳-۴- شرکت فولاد کاویان

با اتکا بر اندیشه های خلاق و پویای نیروی انسانی مجرب و متخصص ، بهره گیری از فن آوری های متناسب و امکانات بهینه، بعنوان اولین تولید کننده ورق های فولادی ضخیم کشور، شرکت فولاد کاویان در آذر ماه سال ۱۳۷۰ در جنوب غربی شهر اهواز استان خوزستان تأسیس و در چرخه بهره برداری قرار گرفت. این شرکت قادر به تولید ورق های فوق الذکر از ضخامت ۸ الی ۱۴۰ میلیمتر ، در محدوده عرض ۶۰۰ الی ۱۵۰۰ میلیمتر و با طول ۳ الی ۱۲ متر، از گروه فولاد های ساختمانی، فولادهای ساده کم کربن و … مطابق با استانداردهای بین المللی و با کیفیت بالا و قابل رقابت در بازار های جهانی می باشد.

 

۳-۵- شرکت صنعت متال

کارخانجات صنعت متال با بیش از ۱۵ سال سابقه در زمینه طراحی، ساخت، نصب انواع سازه های سبک و سنگین فلزی و نیز انواع خدمات آهن آلات فعال می باشد. این شرکت با در اختیار داشتن فضایی بالغ بر ۹۰۰۰۰ متر مربع شامل ۱۶۰۰۰ متر در سه سوله مجهز به انواع دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک یکی از بزرگترین و مجهزترین شرکت های فعال در این حوزه با ظرفیت تولید ماهیانه ۲۰۰۰ تن می باشد. صنعت متال در سال ۹۸ موفق گردید در راستای اهداف خود ایزو های ۳۸۳۴ و ۹۰۰۱ را اخذ ، پیاده سازی و اجرا نماید. 

 

۴- سرمایه گذاری در بخش مسکن

رسول دانیال زاده در کنار فعالیتهای صنعتی خود در بخش مسکن و ساخت و ساز هم سرمایه گذاری گسترده ای کرده است.  ساختمان های ساخته شده توسط وی بالغ بر ۰۰۰/۳۰۰ مترمربع بوده و به لحاظ معماری ، نوع سازه و نازک کاری منحصر بفرد بوده و از امکانات فوق مدرنی بهره میبرند . هر یک از این بناها که با کاربری های مختلف طراحی شده اند در منطقه احداثی خود به شاخصی جهت کیفیت ساخت و ساز و مقاومت در برابر زلزله و بالاترین سطح سرویس دهی شهره میباشند که به ویژگی های چند نمونه از آنها اشاره میشود .

۴-۱- ساختمان روما رزیدنس: این بنای لوکس با مساحت بالغ بر ۰۰۰/۷۰ متر مربع در ۲۰ طبقه به سبک کلاسیک ، سازه فلزی قاب خمشی ویژه و با بالاترین کیفیت ساخت از نظر سازه و فینیشینگ و نیز سبک سازی صورت گرفته ناشی از استفاده متریال روز دنیا ، سبب کاهش بار مرده ساختمان شده و در نتیجه باعث عملکرد فوق العاده در برابر زلزله شده است. این ساختمان تجاری مسکونی نقطه عطفی در کیفیت اجرا در زمان خود بوده و باعث بالا رفتن کیفیت ساخت خصوصا در منطقه یک تهران گردیده است . این مجموعه مشتمل بر ۶۵ واحد مسکونی (متراژ واحدها از ۴۰۰ تا ۱۴۰۰ متر مربع) و ۷ واحد تجاری بزرگ می باشد.

۴-۲- ساختمان روما سنتر: این ساختمان شامل  مجموعه ای اداری- تجاری به سبک مدرن، با ۱۹ طبقه سازه فلزی قاب خمشی ویژه با مساحت بالغ بر ۰۰۰/۲۵ مترمربع با بالاترین کیفیت سازه و فینیشینگ می باشد. ۷ طبقه منفی این سازه به روش تاپ داون گودبرداری شد که در زمان خود الهام بخش بسیاری از پروژه ها جهت تحکیم گودبرداری به روش فوق الذکر گردید.

۴-۳- برج دوقلوی رویال رزیدنس و فلورا رزیدنس :  این دو بنا واقع در یکی از بهترین فرعی های منطقه فرمانیه هر کدام به مساحت ۰۰۰/۲۲ مترمربع در ۱۸ طبقه بوده است. استفاده از مصالح پیش ساخته وارداتی برای اولین بار تا آن تاریخ و تمهیدات صورت گرفته جهت مقاومت ویژه ساختمان های مذکور در برابر زلزله باعث استقبال ویژه محافل علمی و صنفی شده است. در کنار آن فینیشینگ کلاسیک بی بدیل، این دو ساختمان مسکونی را بعنوان یکی از شاخص ترین ساختمان های منطقه قرار داداه است.

۴-۴- برج های مسکونی پارس پرنس ۱ و ۲ : دو ساختمان مذکور واقع در منطقه ۵ تهران هر کدام به مساحت حدود ۰۰۰/۲۳ مترمربع که به صورت قاب خمشی فلزی ویژه ساخته شده و باعث تحول شگرفی در منطقه شده است. وجود امکانات بسیار رفاهی و تاسیساتی ویژه باعث بالاترین سطح سرویس دهی به ساکنین گردیده است.

۴-۵- مجموعه تجاری- خدماتی تهران پارس : این مجموعه به مساحت ۰۰۰/۱۸ مترمربع یکی از بهترین و شاخص ترین تالارهای پذیرایی به همراه واحدهای تجاری آن در شهر تهران میباشد و باعث شده این مجموعه همچون نگینی در منطقه ۴ تهران بدرخشد و بالاترین سطح سرویس را برای اجرای مراسم ها را به ارمغان آورده است .

۶-۴- مجموعه تجاری-خدماتی امیرکبیر: این ساختمان واقع در جنوب تهران با وجود ۲۴ واحد تجاری و ۲۴ تالار پذیرایی با مساحت حدود ۰۰۰/۳۵ مترمربع ، یکی از بزرگترین مجموعه تالارهای سراسر کشور می باشد و همچنین نزدیکی آن به بهشت زهرا(س) باعث شده این مجموعه به قطب اصلی اجرای مراسم ختم و عروسی در کل منطقه جنوب استان تهران تبدیل شود.

۷-۵- پروژه مسکونی طاوس : این پروژه در منطقه کامرانیه در ۱۱ طبقه به مساحت حدود ۰۰۰/۱۰ مترمربع واقع شده است.  معماری خاص این بنا مبتنی بر استفاده از بتن اکسپوز در تمام نازک کاری های نهایی باعث شاخص شدن این پروژه در میان معماران و علاقمندان به این سبک ساخت و ساز شده است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها