تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 - 5:24
کد خبر : 208964

معرفی بهترین مدل آون برای کار در شرایط آزمایشگاهی، صنعتی و پزشکی

معرفی بهترین مدل آون برای کار در شرایط آزمایشگاهی، صنعتی و پزشکی

  آون یکی از ابزارهایی می باشد که کاربران در مشاغل مختلف به طور گسترده از آن استفاده می کنند. همین امر نیز سبب شده است تا تولید این محصول برای مصارف مختلف در بخش صنعت و آزمایشگاه صورت پذیرد. در نهایت شرکت های تولید کننده ای که در سراسر دنیا در زمینه تولید این

 

آون یکی از ابزارهایی می باشد که کاربران در مشاغل مختلف به طور گسترده از آن استفاده می کنند. همین امر نیز سبب شده است تا تولید این محصول برای مصارف مختلف در بخش صنعت و آزمایشگاه صورت پذیرد. در نهایت شرکت های تولید کننده ای که در سراسر دنیا در زمینه تولید این محصول فعال می باشند با معرفی محصولات خود سعی می کنند تا بازار مناسبی را نسبت به رقبای پیدا نمایند. در این مقاله کوتاه ما در تلاش هستیم تا انواع مدل های مختلف این ابزار کاربردی را به شما کاربران عزیز معرفی نماییم. شناخت مدل های مختلف فور به کاربر کمک می کند تا نسبت به انتخاب این محصول با دید دقیق تری عمل نماید.

 

قیمت آون

 

آون چیست و در چه فرایندهایی کاربردی می باشد؟

یکی از روش های رایج استریل نمودن وسایل و نمونه ها در محیط آزمایشگاه قرار دادن این تجهیزات در معرض حرارت مستقیم در بازه زمانی مشخص می باشد. شاید همین اصل کلی سبب شد تا ایده اولیه ساخت یک دستگاه کاربردی به منظور استریل نمودن تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی شکل گیرد. آون یا فور دستگاهی است که به منظور استریلیزاسیون طراحی و تولید شده است. این ابزار کاربردی امروزه در حرفه های متعددی از شاخه های صنعت، پزشکی و آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. 

شاید بیشترین کاربردی را که می توان برای این دستگاه مثال زد استفاده از آن در زمینه استریل نمودن تجهیزات دندانپزشکی و بیمارستانی باشد. در واقع نمی توان برای استفاده از فور در حرفه های مختلف محدودیتی قائل شد. کاربران در هر شاخه ای که نیاز به استریل کردن تجهیزات خود داشته باشند به راحتی می توانند از این وسیله استفاده کنند. البته از فور در فعالیت های آزمایشگاهی نیز به صورت گسترده ای استفاده می شود. خشک کردن وسایل شیشه ای و نمونه های آزمایشگاهی یکی از کاربردهای اصلی فور در محیط های آزمایشگاهی می باشد.

 

C:\Users\novinrayaneh\Desktop\آون.jpeg

آون

 

بررسی برخی از مهمترین کاربردهای این وسیله در محیط های آزمایشگاهی

در قدم اول برای توضیح کارایی آون به این موضوع اشاره نمودیم که در واقع آون به منظور استریل نمودن وسایل در محیط های مختلف طراحی شده است. توانایی بالای این وسیله در انتقال حرارت کاربردی برای زمینه استریلیزاسیون سبب شده است تا به راحتی بتوان از آن در محیط های مختلف استفاده کرد. همانگونه که در متن نیز به این موضوع اشاره کردیم یکی از کاربردهای اصلی فور در زمینه استریل نمودن تجهیزات آزمایشگاهی می باشد. حساسیت کار در محیط های پزشکی مانند کلینیک های دندانپزشکی سبب شده تا این مراکز نیاز به استریل نمودن مکرر تجهیزات خود داشته باشند. به طور معمول فور یکی از وسایل ثابت و بسیار کاربردی در اغلب مراکز پزشکی، داروخانه ها، آزمایشگاه های تشخیصی و بیمارستانی می باشد. 

البته از فور در فعالیت های صنعتی نیز می توان استفاده نمود. معمولا آون هایی که در مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند دارای ظرفیت بالایی هستند. همین امر نیز سبب می شود تا استفاده از فور در صنایع محقق گردد. آزمایشگاه ها از مهمترین کاربران این وسیله آزمایشگاهی می باشند. آزمایشگاه های خاک شناسی، بیوتکنولوژی، کشاورزی، بیوشیمی، میکروبیولوژی و زیست شناسی و بسیاری از آزمایشگاه های دیگر به طور مکرر از این وسیله در فعالیت های خود استفاده می نمایند. 

 

فور

این وسیله را بر چه اصلی طبقه بندی می نمایند؟

ابتدا باید بدانید که عموما آون را بر اساس ساختار و نوع کاربرد آن به انواع نمونه های مختلف طبقه بندی می نمایند. فورهایی که بر اساس ساختار طبقه بندی می شوند شامل فور محفظه آلومینیومی تایمردار، محفظه استیل تایمردار، محفظه آلومینیوم دیجیتال، محفظه استیل دیجیتال، محفظه آلومینیوم هوشمند، محفظه استیل هوشمند و محفظه آلومینیوم هوشمند فن دار می باشند. همچنین می توان فورها را بر اساس کاربرد نیز به سه دسته آون خشک کن، همرفتی و سنگین تقسیم بندی نمود. 

 

مهمترین نکاتی که در زمان تهیه این وسیله باید به آن توجه نمود

در انتخاب دستگاه آون کاربران باید موارد متعددی را در نظر داشته باشند. یکی از موارد مهمی که در انتخاب این وسیله باید به آن توجه نمود میزان دمای مناسب دستگاه در امر استریل نمودن تجهیزات می باشد. بر این اساس عموما دستگاه فور را در محدوده دمایی معادل ۳۰۰ درجه سانتیگراد تولید می نمایند. البته امروزه نمونه هایی از این دستگاه تولید شده که به راحتی می تواند دمایی معادل ۶۰۰ درجه سانتیگراد را برای کاربر ایجاد نماید. نکته مهم دیگری که در انتخاب فور باید به آن توجه نمود میزان دقت وسیله می باشد.  

معمولا در تولید آون به میزان دقت وسیله توجه ویژه ای می شود. به شکلی که عموما اغلب نمونه های فور دارای میزان دقتی معادل دو درجه سانتیگراد می باشند. وجود سیستم ایمنی کاربردی در دستگاه نکته مهم دیگر در زمان انتخاب این وسیله می باشد. در واقع دستگاه باید این توانایی را داشته باشد تا در مواقع پر خطر بتواند به صورت کاملا خودکار روند کار را قطع نماید. همچنین بهتر است در طراحی بدنه داخلی و خارجی دستگاه از آلیاژ مقاوم به حرارت و ضربات فیزیکی استفاده شود. دستگاه زمانی می تواند عملکرد مناسبی را به شما ارائه دهد که ظرفیت طراحی شده دستگاه با کار مورد نظر شما انطباق کامل داشته باشد. 

 

C:\Users\novinrayaneh\Desktop\20994001489_462.jpg

آون چیست

 

نحوه تعیین قیمت آون

نحوه قیمت گذاری در این وسیله کاربردی تابع عوامل گوناگونی می باشد. برای مثال یکی از مهمترین عواملی که در تعیین قیمت آون نقش مهمی را ایفا می نماید وارداتی و یا تولید داخل بودن دستگاه می باشد. بدون شک واردات فور از کشورهای دیگر می تواند باعث افزایش قیمت این دستگاه شود. به همین دلیل و با توجه به تولید این محصول با بالاترین سطح کیفیت توسط شرکت های داخلی توصیه ما بر خرید انواع نمونه های داخلی این محصول می باشد. تهیه نمونه های داخلی فور می تواند برای کاربران مزایای بی شماری را ایجاد نماید. 

کاهش هزینه های جاری در زمان تهیه تجهیزات و امکان استفاده از خدمات پس از فروش از مهمترین مزایای تهیه آون از شرکت های تولید کننده داخلی می باشد. در نهایت از جمله عوامل دیگری که بر قیمت نهایی این وسیله تاثیر می گذارد می توان به کشور سازنده محصول، تکنولوژی به کار رفته در آن و جنس آلیاژ تشکیل دهنده فور و در نهایت نوع وسیله اشاره نمود. 

 

C:\Users\novinrayaneh\Desktop\آون-آزمایشگاهی3.jpg

آون 

 

سخن پایانی

در نهایت در بخش پایانی این مقاله می توان اینگونه جمع بندی نمود که آون از مهمترین تجهیزات مورد استفاده در فعالیت های صنعتی، آزمایشگاهی و پزشکی می باشد. این وسیله با ایجاد دمایی معادل ۳۰۰ درجه سانتیگراد شرایط مناسبی را برای استریل نمودن دستگاه ها و وسایل مختلف ایجاد می نماید. کاربران می توانند بر اساس نیازمندی های خود از این وسیله در ظرفیت های بین ۲۰ تا ۲۰۰ لیتری استفاده نمایند. در نهایت کاربرد این وسیله شرایط مناسبی را برای استریل نمودن انواع تجهیزات و نمونه های آزمایشگاهی ایجاد نموده است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها