تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آذر 1400 - 16:00
کد خبر : 133849

روز طبیعت، تمرین همیاری با منابع طبیعی است

روز طبیعت، تمرین همیاری با منابع طبیعی است

فعال منابع طبیعی و محیط زیست گفت: منابع طبیعی هدیه خدا به همه مردم است و باید همه در حفظ آن کوشا باشیم. جواد رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در آران و بیدگل در خصوص روز سیزده بدر و روز طبیعت اظهار کرد: استفاده صحیح از طبیعت، جلوگیری از آلودگی محیط، منابع

روز طبیعت، تمرین همیاری با منابع طبیعی است
فعال منابع طبیعی و محیط زیست گفت: منابع طبیعی هدیه خدا به همه مردم است و باید همه در حفظ آن کوشا باشیم.
جواد رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در آران و بیدگل در خصوص روز سیزده بدر و روز طبیعت اظهار کرد: استفاده صحیح از طبیعت، جلوگیری از آلودگی محیط، منابع طبیعی و احترام به داده‌های خدا وظیفه همگانی و همیشگی مردم است و باید رعایت شود.
وی افزود: در این روز برای لحظات شاد خود و خوشی چند لحظه‌ای طبیعت را از بین نبریم. این میراث گران‌بهایی برای همه افراد و طول تاریخ است و به خصوص در مناطق کویری و تاغ زارها از شکستن و قطع درختان تاغ برای تهیه آتش خودداری کنند. این درختان در ظاهر خشک هستند ولی سبز و زنده هستند و همچون ما انسان‌ها منتظر باران بهاری هستند تا دوباره طبیعت ضعیف و کم گیاهی کویر را سبز و شاد کنند.
وی به گردشگران کویری به خصوص در شهرهای نطنز، کاشان و آران و بیدگل توصیه کرد: از درختان تاغ و پوشش گیاهی کویر مراقبت کنیم. چون اینها برای مردم کویری مثل ریه‌های شهرها هستند که وظیفه تامین حیات سالم را بازی می‌کنند، از فرسایش خاک جلوگیری می‌کنند، از ورود گرد و خاک جلوگیری می‌کنند و مهمتر از همه برای شهرهای اطراف تولید اکسیژن می‌کنند.
مدیر انجمن زمین شناسی شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: این روزها که گرد و غبار تمام زندگی مردم به خصوص در مناطق کویری را در بر گرفته باور کنیم مانعی نیست برای جلوگیری از ورود خاک‌های روان کویر مگر همین تاغ‌ها و حتی چوب‌های خشک که در نگاه اول چیز بی‌ارزشی حساب می‌شود. جنگل‌ها حاصل ده‌ها سال زحمت و تلاش طاقت فرسای انسان‌های عاشق و صرف هزینه‌های بیت المال از جیب مردم است. پس مراقب حال طبیعت باشیم.
وی گفت: طبیعت هر چه دارد، بدون کم و کاست هدیه می‌دهد. پس دقت کنیم چیزی از آن کم نکنیم و سپاسگزار آن و قدردان نعمت‌های خدا باشیم. در تهیه لوازم و تجهیزات که برای گردش با خود می‌بریم حتما حواسمان باشد یک کیسه زباله همراه داشته باشیم و توجه کنیم در زمان ترک طبیعت تصویر زشت و نازیبا برجا نگذاریم و باور کنیم خیلی از زباله‌ها که در طبیعت و محیط زیست رها می‌شود، ماه‌ها و حتی سال‌ها طول می‌کشد تا تجزیه شود و به طبیعت برگردد و نکته آخر اینکه در روز طبیعت همه مسئول حفظ منابع طبیعی هستیم. همه باید همیار طبیعت و محیط زیست باشیم تا میراث گذشتگان را به درستی و سلامت به آیندگان تحویل دهیم و نگهبان خوبی باشیم .
منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها